Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
26.02
Завантаження
Сховати

Купівля автомобіля - як спосіб вберегти гроші від знецінення (РЕПОРТАЖ)

Леся Кешеля, 5 канал: "Ось найпопулярніша інвестиція серед українців. За останній місяць рівень продажу на автомобільному ринку України зріс на 14 відсотків. А таку не дуже дорогу автівку як "Форд" купили вдвічі більше українців. При цьому, отримати кредит дуже складно, а тому розраховуються готівкою".

Про новий автомобіль ця подружня пара лише мріяла. Машину хотіли купити: але не таку престижну, не зараз і не за готівку. Пришвидшила здійснення мрії фінансова криза: зберігати гроші у банках подружжя не хоче, тож конвертує заощадження бодай у автівку. Так ще у  жовтні зробили більшість простих українців.

Вже в понеділок, відповідають продавці іномарок. Приміром, з 1 грудня поповзе вгору вартість деяких німецьких автомобілів. Те саме очікує японські бренди, які вже подорожчали. Бо втримувати ціну іномарок, яка напряму залежить від курсу валют, стало невигідно.

Богдан Кульчицький, генеральний директор "Віннер Імпортс Україна": "В понеділок всі "Форди" ідуть 10 відсотків вгору. Ми були примушені це зробити і як курс далі буде рости, то ціна далі буде йти до гори, бо ми втрачає до 2 тисяч євро на кожну продану машину з "Форда".

Приваблювати клієнтів будуть за допомгою акцій та спеціальних пропозицій. Але суттєвих знижок в автосалонах очікувати не варто. Як і збільшення покупців. Суттєве скорочення покупок спостерігається вже сьогодні. З наступного місяця експерти прогнозують подальше падіння на ринку. Один за одним згортають кредити і банки. А ті, що позичають, різко підняли відсотки.  

Олена Дуніна, генеральний директор "Авто Інтернешнл": "З січня до вересня включно частка продажу у кредит становила 50 відсотків автомобілів, у жовтні наші продажі в кредит становили лише 22 відсотки. Загалом по ринку - 24, в листопаді це 10 відсотків. А в грудні буде близкьим до нуля".

Лихоманить від кризи і вітчизняного виробника. Та так, що українська автівка може загалом зійти з дистанції. Уже в листопаді автопром значно зменшив виробництво. Окремі заводи, зокрема Запорізький, скоротили кількість робочих змін. А в середовищі українських автомагнатів відкрито заговорили про намір повернути старе, досотівське мито на імпортні автомобілі. І обмежити ввезення іномарок на територію України. Про це вже попросили Уряд.

Таріел Васадзе, почесний президент корпорації "Укравто": "Ми не просимо пільг, нам вони не потрібні. Ми просимо захистити платіжний баланс країни. Наприклад, обмеження імпорту допоможе і бюджету, і вітчизняному виробнику. Ось про що мова".

Утім це суперечить вимогам Світової організації торгівлі, а відтак і — умовам чесної конкуренції. Вважають імпортери. Та й віддавати останні гроші за вітчизняні автівки українці навряд чи поспішатимуть. Кажуть: не влаштовує якість.

Як грамотно і швидко розпродати автомобілі в умовах фінансової кризи, дилери могли б повчитися у київського градоначальника. Сьогодні Леонід Черновецький влаштував автомобільний аукціон: спритно пустив з молотка службові іномарки київських чиновників. Так столичний мер вирішив наповнити бюджет. За лічені години зібрав більше двох мільйонів.

Утім таких клієнтів в українських автосалонах небагато. А тому в наступному році дилери особливих прибутків не очікують. Важають: економічна криза відкине ринок принаймні на три роки назад.

Леся Кешеля, Іван Головач, 5 канал

***

ЗАВАНТАЖИТИ ВІДЕОСЮЖЕТ (14.3Мб)
Теги:
Останнє редагування: 23:35 28 листопада 2008
Новини партнерів
останні новини